Op een redactie is leuke stukjes kunnen tikken niet meer genoeg. Je moet verstand hebben van print, maar ook van online. Weten waarom je tekst uit een brochure niet klakkeloos op een website of in een app kan plakken. Ik draaide mee op verschillende crossmediale redacties.

Een redacteur is tegenwoordig een soort nikkelen Nelis. Je begint de dag met webcare, belt vervolgens iemand voor een interview, levert input voor een infographic, zoekt stockbeeld voor bij een online artikel en schrijft vervolgens beknopte teksten voor een nieuwe app.

Zoeken jullie iemand die snel kan bijspringen en ondersteuning kan bieden op de redactie, of iemand die een nieuw product of platform uit de grond kan stampen? Ik kan helpen met plannen maken, coördinatie en de uitvoering.

In mijn loopbaan heb ik gewerkt aan veel verschillende producten:

  • interviews
  • Persberichten
  • Boeken
  • Folders en whitepapers
  • Columns en ghostwriting
  • Nieuwsbrieven
  • Branded content, copywriting
  • E-learnings
  • Infographics
  • Explanimations
  • Apps
  • Social media

Hiervoor heb ik heel wat systemen en cms’en gebruikt:

  • CMS: Joomla, WordPress, Drupal
  • Nieuwsbrieven: Mailchimp, Tripolis
  • Social media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Vimeo
  • Monitoring: Coosto, Clipit, Hootsuite, Later, Buffer, Google Analytics
  • E-learning: Learning Heroes, Minddistrict

En heb ik kennis van:

  • Helder schrijven (B1)
  • Beeldredactie
  • Photoshop
  • SEO-optimalisatie
  • Een klein beetje SEA
  • Webcare (ook in crisissituaties)

Gebruiken jullie andere systemen? Geen probleem. Met de basiskennis die ik heb, weet ik me snel wegwijs te maken in een nieuwe omgeving.